Food,

Tia Alice and the delicious roasted pig

19:19 Ana 1 Comments


Tia Alice or aunt Alice is the name for a very well known restaurant in Negrais (see here). A family restaurant known mostly for it's roasted pig (at least to me). We've been there last year and we loved it so much so we came back ;) It isn't cheap but it's a birthday celebration long overdue. And you know how serious I take b-day celebrations!
Roasted pig accompanied by fried potatoes, salad and if you want some rice. 
The crust is delicious and compliments the perfectly medium rare and oh so tender meat, followed up by a refreshing white wine.

Tia Alice é o nome de um restaurante bem conhecido em Negrais (ver aqui). Um restaurante familiar conhecido essencialmente pelo seu leitão assado na lenha (pelo menos para mim é). Já lá estivemos o ano passado e gostámos tanto que voltámos ;) Não é barato mas é um celebração de aniversário já há muito devida. E sabem o quão a sério eu levo as celebrações de aniversários!
Porco assado acompanhado por batatas fritas, salada e, se assim se quiser, um pouco de arroz. 
A crosta é deliciosa e complementa a carne macia e oh perfeitamente média assada, acompanhados por um refrescante vinho branco.




Among all the lovely decoration were 2 old photos of the founders taken 50 years ago. And Guess who we happened to see that day siting next to us? 

No meio de toda a encantadora decoração estavam 2 fotografias dos fundadores do restaurante tiradas à 50 anos atrás. E adivinhem quem estava na mesa ao lado?


The same couple from those photos. Both were beyond friendly (even let me get some photos and all). We chatted, exchange stories and old memories.
It made me wonder. Where will I be or how will I be in 50 years, hell in 5 years from now. Specially now since I'm graduating this year and feeling all anxious with what will I do, where will I be and all.
Still, along with a satisfied stomach I also left with a warmer heart. So wonderful to see they're real and still together, a true happy ending as it should always be.

Have a good week! Beijinhos**


O mesmo casal das fotos tiradas à 50 anos atrás. Ambos amigáveis, muito sompáticos (até me deixaram tirar fotos e tudo). Nós conversámos, trocámos histórias e velhas memórias de tempos antigos. Fez-me questionar. Aonde estarei ou como estarei daqui a 50 anos, ou somente daqui a 5 anos. Especialmente agora que estou prestes a obter a minha licenciatura.
Assim e juntamente com o meu estômago reconfortado sai de lá com o meu coração apaziguado. Foi fantástico conhecê-los e saber que são reais e que ainda estão juntos. Um verdadeiro final feliz como devia ser sempre.


Boa Semana! Beijinhos*

   

You Might Also Like

1 comment:

  1. wow, I would love to meet an old, lovely couple like that! That is very sweet.
    The food looks delicious! beautiful photos :)

    ReplyDelete